Senki sem tökéletes, vagy mégis?

Senki sem tökéletes. Mert? Ki mondja meg, hogy tökéletes vagyok-e vagy sem? Ki tudja egyáltalán, hogy mi az, hogy tökéletesnek lenni? Tökéletes vagyok, ha meg van mindenem, vagy tökéletes vagyok, ha elértem a céljaim, vagy tökéletes vagyok, ha boldog vagyok? Mit jelent az, hogy valaki tökéletes? Ha majd valaki ezt nekem elmagyarázza, akkor majd elhiszem talán, hogy senki sem tökéletes. De addig az én szememben bárki lehet az.

Nekem a tökéletesség nem azt jelenti, hogy meg van mindenem, hogy nincsenek problémáim, hogy 90-60-90-es álomalakom van. Nem, tökéletes az én szememben az az ember, aki el tudja magát fogadni úgy, ahogy van, aki tud úgy segíteni másokon, hogy nem vár viszonzást, aki tud szeretni, aki tud küzdeni, aki nem adja fel az álmait, és aki tud bízni. Nekem ez az ember a tökéletes. Viszont ilyen nagyon kevés van. Miért? Mert a média, mert a társadalom, és mert minden azt magyarázza belénk, hogy akkor vagy tökéletes, ha 40 kiló vagy, ha minden olyannal rendelkezel, amire szükséged van, ha van 3 házad, természetesen minimum 2 házőrző kutyával, és persze mindezek mellett tele vagy pénzzel. Egy szó sincs a családról, a boldogságról, a szeretetről, a célokról és a sikerekről. Kérdezem én, ezek nélkül tényleg lehet valaki tökéletes?


Mondd azt magadnak, hogy tökéletes vagy, és élj eszerint. Ha valaki kiröhög ez miatt, csak kérdezd meg tőle, hogy ő szerinte mit jelent az, hogy valaki tökéletes. Rá fogsz jönni, hogy senki nem tudja erre a választ, akkor meg miért ne lehetnél te az, aki tökéletes? Ha elhiszed, hogy az vagy, és minden nap úgy kelsz fel, hogy tökéletes vagyok, és ez ellen senki nem tehet semmit, és legbelül magadban is elhiszed ezt, akkor meglátod előbb-utóbb a családod, a barátaid, az ismerőseid és az egész világ annak fog látni.

Merj küzdeni, merj kiállni magadért, merj harcolni az álmaidért, merj szeretni és merj hinni. Számomra ebben rejlik az, hogy valaki tökéletes. Legyen az bárki, egy 5 éves kisfiú, egy 20 éves egyetemi hallgató, egy 50 éves koldusasszony, nekem mindenki lehet tökéletes. Mert mindenkiben ott van az, hogy azzá váljon, csak merni kell élni vele és nem hagyni, hogy elnyomják. Ne hagyd, hogy bárki elhitesse veled azt, hogy te egy senki vagy, hogy te nem érsz semmit, meg hát ugye senki sem tökéletes. Ez hülyeség, honnan tudná más, hogy te milyen ember vagy? Ahogy te sem tudod ezt senkiről, úgy ezt rólad se tudja senki. Senki se befolyásolhat, egyetlen ember van, aki ezt megteheti veled, az pedig nem más, mint te magad. Ha te magadnak is ezt mondod, hogy nem létezik tökéletes ember, ezáltal én se lehet az, akkor gratulálok, elérted azt, hogy hittél a világ által kitalált legnagyobb baromságnak. Még egyszer mondom, semmi áron ne hagyd, hogy bárki is beléd magyarázza azt, hogy te már pedig nem lehetsz tökéletes.

Mindenki tökéletesnek születik, utána már csak rajtad áll, hogy mihez kezdesz vele. Eldobod csak úgy magadtól, mert olyan ember nem létezik, aki tökéletes. Vagy bátor leszel és kiállsz egész életedben az mellett, hogy én igen is tökéletes vagyok. Viszont egyet ne felejts el: ha egyszer eldobtad magadtól a tökéletességet, utána már nagyon nehéz lesz újra elhitetni magaddal. De hát semmi sem lehetetlen…

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése