A divat mondja meg, hogy ki vagy?

Így lenne? A divat mondaná meg, hogy én milyen ember vagyok? Aszerint kellene nekem ítélkeznem emberekről, hogy hogyan öltözködnek? Köszönöm, én ebből nem kérek. A divat egy jó eszköz arra, hogy könnyebben kifejezzem magam, az érzéseimet, a gondolataimat, de szó sincs arról, hogy a divat mondja meg, hogy ki vagyok.

Lehet nekem tízezreket érő cipőm vagy tízezreket érő koktélruhám, ettől még nem leszek igazán boldog, se segítőkész, se talpraesett, se magabiztos, se semmilyen. Maximum örülök annak, hogy lehetőségem volt arra, hogy ilyen ruhákat vegyek, de semmi több. Ahogy stílust sem lehet pénzért venni, úgy érzéseket, személyiséget és boldogságot sem. Én hiszek abban, hogy egy turkálóban vett rongyos pólójú lány ugyanolyan boldog ember lehet, mint egy Dolce & Gabbana-s mini ruhájú csajszi. Sőt, még lehet azt is merném mondani, hogy nem csak ugyanolyan boldog ember lehet, hanem boldogabb is!

Miért kéne nekünk mindig a divatot követnünk? Miért kéne nekünk mindig azt csinálni, azt a ruhát felhúznunk, amit a sajtó és a média belénk nyom? Itt a baj, mindig meg akarunk felelni az elvárásoknak, és nem merünk a saját utunkon menni. Inkább belegyömöszöljük a 39-es lábunkat a 37-es tűsarkúba, mert hát milyen gáz már, ha nekem ekkora nagy a lábam? Úristen emberek, merjünk már kiállni magunkért, és merjük már azt csinálni, azt gondolni és azt tenni, amit mi akarunk!

Persze jó dolog, ha lehetőséged van a divatot követni, mert anyagilag olyan helyzetben vagy, hogy megengedheted magadnak, hogy a legdrágább ruhákat is megvedd. Viszont soha nem szabad elfelejtened, hogy te ki is vagy igazából, ne hagyd, hogy a ruhád mondja meg, milyen ember vagy. Próbálj mindig önmagad maradni, akármilyen ruha is legyen rajtad!

A divat világa olyan, mint egy farsangi buli. Mindenki annak öltözik be, aminek szeretne, viszont ha kicsit a dolgok mögé nézünk, rájövünk, hogy valamilyen szinten a farsangi jelmez tükrözi az ember személyiségét. Ennek ellenére ugyanúgy elfogadjuk azt az embert, aki egy fának öltözött be, és azt az embert, aki hercegnőnek. Így kérdezem én, a való világban ezt miért nem tudjuk megtenni? Miért nem tudjuk ugyanúgy elfogadni a szakadt farmeres embert és azt, aki a legdrágább öltönyt viseli? Miért lenne a divatnak bármi köze is ahhoz, hogy te milyen ember vagy? Nem, számomra nem a divat mondja meg, hogy ki vagy.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése