A boldogságod a tét

Az egyik legfontosabb dolog az életben az, hogy mindig boldog legyél. Mindig! Még akkor is, ha azt érzed, hogy padlón vagy, még akkor is, ha azt érzed minden ellened van, akkor is, ha csak rossz történik veled, mindig. Ha elhiszed magadnak, hogy boldog vagy, akkor senki és semmi nem állhat az utadba. Ha igazán boldog vagy, meg fogsz tudni mindent valósítani, amit elterveztél. Téves gondolat az, hogy a nagy tervekhez pénz kell. Nem. A vagy tervekhez nagy álmok, nagy elhatározás és ennél is nagyobb boldogság kell.

Amikor reggel felkelsz, mondd azt magadnak, hogy boldog vagy. Még akkor is mondd azt, ha előző nap esetleg szakítottál a barátoddal. Menj ki a tükörhöz és mondogasd azt magadnak, hogy boldog vagyok, egészen addig, amíg el nem hiszed. Meglátod sokkal könnyebb lesz így elindulni az iskolába, a munkahelyre vagy akár boltba. Hisz mennyivel jobb az utcán is egy mosolygó, vidám embert látni, mint egy elkeseredett, szomorút?! Ha te boldog vagy, sok ember boldog lesz. Sokan vannak olyanok, akik azért boldogok, mert azt látják, hogy te is az vagy. Így máris nem egy, hanem akár kettő, vagy több embert tettél boldoggá, és mindezt csak azzal érted el, hogy elhitted magadnak, hogy te is boldog vagy.
Ha már elérted azt, hogy saját magadnak be tudtad bizonyítani, hogy boldog vagy, akkor eredj és tedd ezt meg másokkal is! Mondd el nekik mennyivel jobb így élni, mennyivel jobb így minden reggel felkelni és mennyivel könnyebb így az élet. Ne feledd, mások boldogsága akár a te boldogságod is lehet! Nem kell nagy dolgokat tenni azért, hogy mások is ugyanolyan boldogok legyenek, mint te. Valakinek már az sokat jelent, ha csak beszélgetsz vele egy délután, valaki már attól boldog lesz, ha átöleled, de igazán boldog csak akkor lesz valaki, ha ezt legbelül is tudja, és legbelül is el tudja magával hitetni. És pontosan ez az, amiben segíteni kell másoknak. Ez, hogy higgyenek magukban, és higgyenek abban, hogy ők is tudnak boldogok lenni, még ha most nem is úgy gondolják. A boldogság nem pénzért van, a boldogságot nem megvenni kell, a boldogságban hinni kell. A boldogság ott van mindenki előtt, csak el kell venni, és elhinni, hogy az az enyém, senki másé. A boldogsággal tudni kell együtt élni, és tudni kell használni.

Tévedés ne essék, én nem azt mondom, hogy minden nap, minden egyes percben 100 wattos mosoly legyen az arcodon. Nem. A boldogság nem azt jelenti, hogy mosolygunk, hogy nevetünk, hogy jól érezzük magunkat. Persze, ilyenkor is boldogok vagyunk, sőt. De boldog lehet akkor is az ember, amikor csak egyedül van, amikor csak a suliban ül és arra vár, hogy mikor csöngetnek ki. Nem kifelé kell boldognak lenni, hanem sokkal inkább befelé. Ha igazán boldog vagy, akkor azok, akik igazán ismernek téged, és igazán szeretnek, akkor is észre fogják ezt venni, ha csak épp rájuk nézel és köszönsz nekik. Mert ott lesz a szemedben, ott lesz minden mozdulatodban, hogy igen, nekem sikerült, én elhittem azt, hogy tudok boldog is lenni.

Ha minden ember boldog lenne, sokkal könnyebb lenne minden. De mindenki csak ott nehezíti az életét, ahol tudja, úgy, hogy észre sem veszik. Mindenki boldog lehetne, de senki nem tesz ezért semmit. Sokkal egyszerűbb azt mondani, hogy én nem vagyok boldog, hogy nekem mennyire rossz életem van, hogy nekem soha semmi nem sikerül, hogy engem nem szeret senki. Igen, amíg ezt mondod magadnak, addig ez így is lesz. Amíg nem vagy képes saját magaddal megküzdeni és szembeszállni, addig boldogtalan maradsz. De amint elkezded ledönteni a saját falaidat és elkezded megvívni a harcot a lelkeddel, rá fogsz jönni, hogy lehet te vagy a világon a legboldogabb ember. Csak el kell kezdeni, és nem feladni. Lehet hosszú út lesz, lehet, lesznek olyan pillanatok, amikor azt mondod, hogy ez nekem nem sikerülhet, de soha nem szabad feladnod, mert a boldogságod a tét! És ha ez lebeg a szemed előtt, és ezért fogsz mindent csinálni, akkor sikerülni fog. Akkor sikerülni fog az, hogy az az este után is, amikor szakított veled a barátod, boldogan kelj fel az ágyból reggel, és azt mondd: Boldog vagyok! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése